اجرای طرح ممنوعیت تردد در سراسر کشور | سفر بی سفر
اخبار خودرو

اجرای طرح ممنوعیت تردد در سراسر کشور | سفر بی سفر

3 سال پیش 0

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور درباره وضعیت جاده های کشور در ایام کرونا و طرح های ممنوعیت تردد خودروها در سراسر کشور دستورالعملی به تمام پلیس راه ها اعلام کرد.

ویرایش و تکمیل اطلاعات

با توجه به شیوع پیک پنجم و پیک ششم کرونا در کشور، و آمار بالای مبتلایان به بیماری کرونا و تعداد کشته‌های کرونا در روز، قوانین سختگیرانه‌ای درباره عبور و مرور خودروها در سراسر کشور وضع شده است.
احمد شیرانی رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در این‌باره گفته است که: محدودیت‌های منع عبور و مرور خودروهای شخصی که پلیس اعمال می‌کند نسبت به دفعات قبلی تشدید شده است و به مراتب سختگیرانه‌تر می‌باشد.


رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در رابطه با سازوکار اعمال جریمه های تخلفات رانندگی گفته است که مهلت پرداخت جریمه های سنگین تخلفات رانندگی، از هر تاریخی که اعمال شده باشند یک ماه خواهد بود.
بر اساس این مصوبه، راننده متخلف تا یک ماه برای پرداخت جریمه فرصت خواهد داشت، و هرچند مبلغ جریمه ابتدایی قرار نیست دو برابر شود ولی اگر فرد متخلف جریمه خودرو را پرداخت نکند و این عدم پرداخت جریمه در سوابقش بماند، بعد از گذشت یک ماه، برابر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، مبلغ جریمه به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.


احمد شیرانی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اعمال ممنوعیت تردد، و ممنوعیت ورود به استان مازندران اخباری از مسافرت‌های پرتعداد به این استان شنیده می‌شود گفت: « شهرهایی که در گروه قرمز قرار دارند در حالت عادی هم با ممنوعیت ورود و خروج خودروهای غیربومی مواجه هستند. در واقع این طرح ممنوعیت تردد در استان های قرمز، مربوط به زمان حال و تعطیلات کرونایی نمی‌شود و استمرار دارد؛ و از روز یکشنبه ساعت هشت صبح، طبق برنامه تقویم عملیات عمرانی، جاده چالوس بسته شده است. در واقع حتی اگر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تعطیلی این چند روزه هم نبود باز هم روز یکشنبه جاده چالوس بسته می‌شد؛ بنابرین جاده چالوس به خاطر عملیات عمرانی بسته شده است.
ممنوعیت های تردد هم همچنان با توجه به اینکه اکثر شهرها در گروه قرمز و وضعیت خطرناک شیوع کرونا قرار دارند از دو روز گذشته ادامه داشته است.
احمد شیرانی درباره اینکه با این‌وجود امکان سفر به شمال پیش از اعمال تعطیلی‌ها هم وجود نداشته است گفت: نه چنین امکانی برای مردم وجود نداشته است. وضعیت ترافیک جاده های کشور پیش از اجرای طرح ممنوعیت‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا حالت عادی داشته است، البته در نقاطی که طرح عملیات عمرانی جاده چالوس اجرا شده است فقط در یک قسمت ترافیک سنگین وجود داشته است که آن هم مربوط به بخش محدودی از جاده چالوس می‌شده است.


رئیس پلیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا درباره اینکه آیا سازوکار جدید برای اعمال ممنوعیت‌های ترافیکی توسط پلیس در نظر گفته شده است یا اینکه روال سابق ادامه دارد گفت:
در تعطیلات پیش رو چون طرح ممنوعیت تردد اعمال شده است جاده ها توسط پلیس بسته شده اند، از این بابت محدودیت‌هایی که پلیس برای خودروهای شخصی اعمال می‌کند نسبت به دفعات قبلی تشدید شده است.
شیرانی درباره آمادگی‌ها و امکانات پلیس برای اعمال ممنوعیت‌های عبور و مرور خودروها نیز گفت: پلیس همیشه تجهیزات کنترل ترافیک را در اختیار دارد و از این جنبه شرایط ما با گذشته تفاوتی نخواهد داشت.
ما برای اجرای طرح ممنوعیت ترددها که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسیده است، دستورالعملی را به تدوین رسانده‌ایم که به طور کامل همه محورهای ورودی و خروجی استان‌ها را پوشش می‌دهد و تیم‌هایی که در این نقاط مستقر شده اند ممنوعیت کامل تردد را در جاده‌های برون شهری اعمال می‌کنند.

مقالاتی که شاید برای شما مفید باشند:

محاسبه گر آنلاین مالیات خودروهای لوکس

واردات خودروهای خارجی آزاد می‌شود

سایپا از مردم عذرخواهی کرد

پایان | تندایران

لینک کوتاه خبر
#طرح ترافیک #ممنوعیت تردد

نظرات کاربران

نظری ثبت نشده است

نظرات